HTML

Mađarica zágrábi kalandjai

Friss topikok

Címkék

Hajrá a verseny előtti hajrában! :)

2013.04.10. 09:49 madjarica

Huh, hihetetlen, hogy a számlálómon már csak 3 nap van. Mikor beállítottam, még nyolcvanvalamennyi volt. :) 

Na és akkor hogy is táplálkozunk a verseny hetében, avagy mi is az a "titokzatos" carboloading? 

Ahogy Karinthy is mondta, "sport alatt mindazokat a mozgásokat és görcsöket értjük, amiket evégből felheccelt emberek egyes testrészeikkel külön, és egész testükkel oly célból végeznek, hogy egyetlen rész sem maradjon azon a helyen, ahova az Isten teremtette, hanem lehetőleg olyan helyzetet foglaljon el, amire az illető testrész egyáltalában nincsen berendezve." És hogy ezt véghezvigyük, energiára van szükség, nem is kevésre. A szervezet legjobban a szénhidrátokat tudja hasznosítani ilyenkor. És a hosszú távokhoz nagyon alaposan feltöltött szénhidrátraktárok kellenek, egyes vélemények szerint az utolsó 2-3 kilométer sikere ezen múlik. 

És hogyan is tudjuk a szénhidrátraktárakat jól feltölteni? Úgy, hogy először teljesen kimerítjük őket. Ehhez 3 nap szükséges. Tehát 3 napig kerülni kell a szénhidrátokat. Persze teljesen kiiktatni nem tudjuk, mert mindenben ott vannak, így mondjuk azt, hogy minimálisra kell csökkenteni. Mit nem szabad ilyenkor enni? Nincs kenyér (semmilyen, update sem :), nincs rizs, nincs semmiféle gabona, nincs tészta, nincs krumpli, természetesen nincs cukor, csoki, keksz, méz stb. Egyszerűbb leírni, mi van: hús, hal, tojás, zöldségek közül a nem hüvelyesek (mondjuk úgy, hogy az u1 zöldségek) + tejtermékek emberi mértékben. (Ugye a joghurt és a tej is sok szénhidrátot tartalmaz, úgyhogy ezt is csak mértékkel.) 

Hogy is néz ki nekem egy napom? 
Reggelire maradok a tojásnál, (persze Rips nélkül), mozzarellával, virslivel, párolt cukkinivel és vmilyen nyers zöldséggel. Kisétkezésnek lehet light joghurt, vagy zsírszegény túró, én ebbe kevertem még 1 kanál mogyorókrémes fehérjeport (csak hogy adjunk az élvezeteknek is :). Ebédre hétfőn natúrszeletet ettem káposztasalátával és nyers répával + joghurttal, tegnap sült tengeri halat blitvával. Vacsorára pedig proteinshake. A legkritikusabb pont az elmúlt két napban a délután, az uzsiidőszak volt. Ilyenkor kívántam mindent, mert ilyenkor rájön a szervezetem, hogy hoppá, ma sem kaptam ch-t. Ezt az érzést egy light joghurttal és fél mozzarelával nyomtam el. Na meg futással (habár ez is a héten nagyon csökkentett üzemmódban megy, csak 2X 5 km, bár szerintem én ma is bevállalok egy ötöst, részben a testem, de sokkal inkább a lelkem miatt. Ma ebédre natúr húst eszem zöldséggel + joghurttal, uzsonnára fehérjeporos túrókrémet, vacsira proteinshake. (Remélem, a mozzarellára nem lesz szükség). Plusz hogy csökkentsem a ch-t (ch=szénhidrát), vettem szójatejet, abban csak a másik tej ch adagjának a fele van meg. 

A legnagyobb pirospontot pedig most kapom, az egyik kedvenc kávézómban, a HocusPocusban. Ezen a helyen (a zágrábi egyetemisták féléves kutatása alapján) adják a város legjobb tejeskávéját. Én pedig ugye tejeskávéfüggő vagyok. :) Az órám előtt beültem ide írogatni, és a szokásos italom helyett egy zöldteát rendeltem. Mert ma aztán még minimálisabbra csökkentem a szénhidrátot, hogy tényleg minden kiürüljön, hogy aztán holnaptól adhassunk az élvezeteknek. De erről majd holnap! :) 

Szép napot!! (A képen a reggelim:)

CAM00207.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madjarica.blog.hu/api/trackback/id/tr415214764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása