HTML

Mađarica zágrábi kalandjai

Friss topikok

Címkék

Mi mindent kell tudni? Örkény után szabadon, avagy a ZET-ről :)

2012.10.09. 18:46 madjarica

Érvényes két díjszabási övezet beutazására, egy órán belül, legföljebb négyszeri átszállással, a felszállóhelytől az utazás céljához vezető legrövidebb útvonalon. Átszállni csak kereszteződéseknél, elágazásoknál és végállomásokon lehet, de csak olyan kocsira, melynek útvonala az előzően igénybe vett kocsik útvonalától eltér. Egy utazás során csak egy Duna-híd és minden útvonal csak egyszer érinthető.

Kerülő utazás és útmegszakítás tilos!

Hogy Örkény honnan ismerte a ZET-et, avagy a zágrábi BKV-t, nem tudom, de az apropót biztosan ez adta neki a fenti egyperceshez. :D Ugyanis itt a közlekedés nagyon bonyolult, vagyis inkább a díjazása. És nincs mindenki olyan szerencsés helyzetben, mint jómagam, hogy egy húsvér ellenőr magyarázza el neki az egész rendszert. 

Történt ugyanis, hogy egy kirándulásra mentem, hogy megünnepeljük a horvát függetlenség napját (munkaszüneti nap!!). A 14-es villamos végállomásánál volt a gyülekező 9-kor. Felszálltam rá itt a kolinál, alig lézengett rajta pár ember, nyugisan hallgattam a tamburazenémet, miután elégedetten nyugtáztam, hogy pontosan 9-re oda fogok érni. A Téren az emberek nagy rész leszállt (Jellasics tér, ez Zágráb főtere), én magamban üdvözöltem a bánt... Engem meg üdvözölt egy ellenőr. De mivel az eddigi tapasztalataim alapján előbb találkozom itt Batmannel, mint ellenőrrel, gondoltam, kihúzom addig, míg elkészül a bérletem, hát nem volt nálam semmi 2 lejárt jegyen kívül. (A bérlet meg ugye külön procedúra, minimum egy hét:)

tramvaj14_in (1).jpg

Én tettettem a hülyét, hogy nem tudom, itt hogy működik stb. Kérte a személyimet. Mikor meglátta, hogy magyar vagyok, kicsit elsápadt. Igen, nekik ez külön procedúra. Mikor azt mondta, hogy szálljunk le, mert most fel kell hívnia a rendőrség azon részlegét, amelyik a külföldiekkel foglalkozik, én is elsápadtam. Aztán addig magyaráztam neki, hogy meglágyult a szíve. Tudtam én, kié ne lágyulna meg a szép magyar akcentusomra? :) Sőt, tanácsot kértem tőle, hogyan lehetne a legolcsóbban megoldani, míg nem készül el a bérletem. És elmagyarázta. 

Aztán még sokminden mást is. Hogy Újvidéken született, de már 20 éve itt él, és mennyire hiányzik neki a Duna, és ha én a Duna mellett lakom, akkor biztos nekem is, mert a tenger is szép, de a Duna az Duna, amúgy szereti Zágrábot, és hát nagyon jól beszélek horviul, csak kicsit hallatszik az akcentusom, amúgy ünnepnapokon csak 4-ig ellenőriznek, utána szabadok vagyunk, de hétköznap vigyázzak, akkor este 10-ig dolgoznak. És ugye nem haragszom most rá? De hát ez a munkája, bocsánat. És biztos nincs bérletem, mert ha legalább valamit bemutatok, akkor visszaadja nekem azt a 25 kunát is. Ja, és ugye nem lesz most gond, megvárnak a többiek? Nem fognak otthagyni, amiért elkések. Nyugi, 3 perc múlva jön a villamos... :)

Szerencsére jött is a villamos. Elköszöntünk egymástól, ő bocsánatot kért még egyszer, és szép napot kívánt. Azt hiszem, ha késik a villamos 3 percet, közös képet is készítettünk volna. De azt majd legközelebb, csak akkor már lesz nálam jegy. Mert azóta beszereztem egy szuper elektromos kártyát, amit csak fel kell tölteni, és 90 percig utazhatok vele bármerre. 10 kunáért. Vagy vehetek sima papír alapú jegyet, 12 kunáért, de az olyan snassz. Meg azt csak az első ajtónál tudom érvényesíteni, az elektromos jegyet pedig bármelyiknél. De ha ez sem felelne meg, akkor sms-t is küldhetek, és válaszsms-ben megkapom a jegyet. De vehetek egynapos, többnapos, mindenféle jegyet. És akkor a különböző bérletfajtákról és fizetési módokról ne is beszéljünk. És hát az éjszakai jegyek...  :) Ez már meghaladja egy egyperces keretét, de aki meglátogat, annak szívesen elmagyarázom. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madjarica.blog.hu/api/trackback/id/tr364829140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Legyezős Lucy 2012.11.04. 17:33:44

Majd megyünk, akkor magyarázhatsz. :) Igen, a Duna az Duna. Nekem mindig hiányzik az a folyó, ha nem vagyok a városban. (:
süti beállítások módosítása